Geçtiğimiz haftalarda TBMM’ye sunulan soru önergesinde Sarıbal, İznik Gölü’nden su temin eden sanayi tesisi sayısı, bu tesislere son 5 yılda tahsis edilen su miktarı, atık sularının denetlenip denetlenmediği ve kirlilik raporları gibi kritik konuları sormuştu.
Bakanlıktan gelen yanıtları sosyal medya hesabından paylaşan Sarıbal, cevabın yetersiz olduğunu dile getirdi.
Sarıbal, paylaşımında “Hangi firmaların su kullandığı yok, son 5 yılın su tahsis miktarları yok, kirlilik oranları, analiz sonuçları yok, göl seviyesindeki düşüşe karşı alınan hiçbir önlem yok” ifadelerine yer verdi.
Sarıbal, “İznik Gölü alarm verirken, ‘Kamuoyuna açıklanabilecek yanıt bu’ denilerek geçiştirilen bir tutumla karşılaştık” diyerek bakanlığın yaklaşımını eleştirdi.



